zpět na všechny aktuality

Podcast Truhláři, výrobci hraček, krejčí, ale taky fotografové a designéři: Olomoucký kraj mapuje kreativní průmysly

20. 12. 2024 práce v kultuře

Kolik tvůrců a kreativců působících na našem území se jim podařilo dohledat? Jaké profese jsou mezi nimi nejčastěji zastoupeny? Je tetování řemeslo, umění nebo služba osobního charakteru? A jak by měl ideálně vypadat rozvoj kulturně-kreativního prostředí v Olomouckém kraji? Poslechněte si rozhovor s doktorandem programu Studia kulturních průmyslů na Univerzitě Palackého v Olomouci Tomášem Psutkou, Annou Jánskou developerkou pro kulturní a kreativní průmysly Inovačního centra Olomouckého kraje a Taťánou Ságlovou krajskou koordinátorkou projektu Mapování kulturně-kreativních odvětví v Olomouckém kraji.

Olomoucký kraj už víc než rok mapuje kulturní a kreativní průmysly na svém území. Na projektu Ministerstva kultury, který probíhá simultánně ve všech krajích republiky, pracuje Inovační centrum Olomouckého kraje pod vedením Anny Jánské. Na konci listopadu uzavřel výzkumný tým kvantitativní sběr dat a podělil se o první výsledky.

 

Poslechněte si rozhovor s doktorandem programu Studia kulturních průmyslů na Univerzitě Palackého v Olomouci Tomášem Psutkou, Annou Jánskou developerkou pro kulturní a kreativní průmysly Inovačního centra Olomouckého kraje a Taťánou Ságlovou krajskou koordinátorkou projektu Mapování kulturně-kreativních odvětví v Olomouckém kraji.

Cirg - o nás

CIRG – Skupina pro výzkum kulturních průmyslů se zabývá výzkumem kulturních a mediálních průmyslů, zejména aktuálními problémy, výzvami a konflikty, které vznikají v důsledku napětí mezi právem duševního vlastnictví, obchodními modely kulturních průmyslů, digitalizací a platformizací kulturních odvětví a změnou spotřebitelských návyků. Název skupiny je akronymem anglického názvu „Cultural Industries Research Group“. Skupinu tvoří sdružení nezávislých odborníků působících na různých výzkumných pracovištích v oborech mediální studia, právo duševního vlastnictví, mediální právo, etika médií, kulturní ekonomie a kulturní management, audiovizuální studia, sociologie kultury a datová analýza. Skupina funguje na základě projektového financování prostřednictvím projektů aplikovaného (TAČR, NAKI, Fondy EHP a Norska, OP JAK ITI), základního (GAČR, ZIF Bielefeld, OP VVV Excelentní výzkum, OP JAK SHUV) či smluvního výzkumu (Státní fond kinematografie, Asociace producentů v audiovizi).