Jan Burianec

výzkumná agentura STEM/MARK

statistická analýza dat, výzkum veřejného mínění


Jan Burianec vystudoval bakalářský stupeň sociologii na Univerzitě Hradec Králové (katedra sociologie), dále pak magisterský stupeň na Univerzitě Palackého v Olomouci (dvouobor sociologie a mediální studia). Při studiích byl členem řady akademických projektů s přesahem do empirického zkoumání. Absolvoval stáž v mediální výzkumné společnosti Media Tenor, kde se zabýval monitoringem mediálního obsahu. Po studiích (od října 2016) nastoupil do výzkumné agentury STEM/MARK, kde působil nejprve jako datový analytik a posléze (do dnes) jako vedoucí výzkumných projektů. Podílel se na řadě významných výzkumných projektech v oblasti médií jako například měření čtenosti MediaProjekt (a nadále podílí) či měření mediální gramotnosti české populace (v roce 2018 pro ČT a v roce 2021 pro RRTV).

Cirg - o nás

CIRG – Skupina pro výzkum kulturních průmyslů se zabývá výzkumem kulturních a mediálních průmyslů, zejména aktuálními problémy, výzvami a konflikty, které vznikají v důsledku napětí mezi právem duševního vlastnictví, obchodními modely kulturních průmyslů, digitalizací a platformizací kulturních odvětví a změnou spotřebitelských návyků. Název skupiny je akronymem anglického názvu „Cultural Industries Research Group“. Skupinu tvoří sdružení nezávislých odborníků působících na různých výzkumných pracovištích v oborech mediální studia, právo duševního vlastnictví, mediální právo, etika médií, kulturní ekonomie a kulturní management, audiovizuální studia, sociologie kultury a datová analýza. Skupina funguje na základě projektového financování prostřednictvím projektů aplikovaného (TAČR, NAKI, Fondy EHP a Norska, OP JAK ITI), základního (GAČR, ZIF Bielefeld, OP VVV Excelentní výzkum, OP JAK SHUV) či smluvního výzkumu (Státní fond kinematografie, Asociace producentů v audiovizi).