
Marie Čtveráčková
Synth Library Prague
hudební produkce a vzdělávání, hudební publicistika, kurátoství
V letech 2011 – 2020 působila jako redaktorka na ČRo Radiu Wave. Ve svém pořadu se věnovala především rapu a alternativní elektronické hudbě. Spolupracovala také na hudebně exportním projektu Czeching Českého rozhlasu. Je spoluzakladatelkou a spolukurátorkou Synth Library Prague (Knihovny syntezátorů), komunitního prostoru pro sdílení, tvorbu, diskuzi, experimenty, učení i odnaučování v oblasti elektronické hudby a zvuku. Společně se skladatelem a producentem Martinem Hůlou se věnuje neformálnímu vzdělávání, organizují hudební workshopy a přednášky pro mládež i dospělé zaměřené na popularizaci nových způsobů hudební tvorby, poslechu i potenciálu hudebních technologií. V současné době spolupracují například s Atriem Žižkov na výukových programech pro školy zaměřených na současnou populární hudbu i akustickou ekologii. Jako kurátorka hudebně-vzdělávacích akcí spolupracovala například s Goethe-Institutem nebo s MeetFactory a platformou SHAPE na mezinárodním vzdělávacím setkání Synapse nebo festivalem Lunchmeat na symposiu Collective Affairs.
Ve svých aktivitách se zabývá socio-ekonomickým kontextem zvuku, hudby a hudební scény, dostupností a možnostmi překonávání stereotypů nejen na hudební scéně a v oblasti hudebních technologií. Přednášela jako hostující lektorka a vedla workshopy na Karlově univerzitě, FaVU, FAMU nebo AVU, v rámci Bienále Ve věci umění, festivalech Heroines of Sounds v Berlíně, Construction v Dnipru, Ment v Ljubljani nebo Nuits Sonores v Lyonu. Spolupracovala také s projektem kritické a transformativní pedagogiky Futuropolis.
Jako DJka a hudební publicistka se zaměřuje především na afroamerickou hudbu, hudbu africké diaspory obecně a její společenský kontext. Ve spolupráci s Institutem úzkosti vytvořila v roce 2021 podcastovou sérii Rovnice emancipace zaměřenou na emancipační a revoluční potenciál hudby. Jako sound designerka spolupracovala např. s umělkyněmi Evou Koťátkovou a Lucií Rosenfeldovou nebo na podcastové sérii Ivo Bystřičana Future Landscapes. V divadelní sféře vytvořila hudbu a hraje v představení Nothing Else, Mothers Anny Klimešové a Dominiky Špalkové a spolupracuje také se Spitfire Company a Miřenkou Čechovou.
Cirg - o nás
CIRG – Skupina pro výzkum kulturních průmyslů se zabývá výzkumem kulturních a mediálních průmyslů, zejména aktuálními problémy, výzvami a konflikty, které vznikají v důsledku napětí mezi právem duševního vlastnictví, obchodními modely kulturních průmyslů, digitalizací a platformizací kulturních odvětví a změnou spotřebitelských návyků. Název skupiny je akronymem anglického názvu „Cultural Industries Research Group“. Skupinu tvoří sdružení nezávislých odborníků působících na různých výzkumných pracovištích v oborech mediální studia, právo duševního vlastnictví, mediální právo, etika médií, kulturní ekonomie a kulturní management, audiovizuální studia, sociologie kultury a datová analýza. Skupina funguje na základě projektového financování prostřednictvím projektů aplikovaného (TAČR, NAKI, Fondy EHP a Norska, OP JAK ITI), základního (GAČR, ZIF Bielefeld, OP VVV Excelentní výzkum, OP JAK SHUV) či smluvního výzkumu (Státní fond kinematografie, Asociace producentů v audiovizi).
zapojte se
Zapojte se do výzkumu sociální situace umělců v důchodovém věku
Připravili jsme dotazník, který má za cíl zmapovat sociální situaci umělců v důchodovém věku. Jste autorem či výkonným umělcem a je Vám 60 a více let? Pomozte nám zlepšit situaci seniorních umělců a vyplňte prosím krátký dotazník!
víceZapojte se do výzkumu vlivu autorských práv na práci umělců
Připravili jsme dotazník, který mapuje názor umělců na to, jaký má aktuální autorskoprávní regulace dopad na jejich tvůrčí práci. Jste autor či výkonný umělec? Pomozte nám s výzkumem a vyplňte krátký dotazník!
víceZapojte se do výzkumu efektivity kulturních organizací
Jaké výhody nebo problémy přinášejí různé právní formy kulturních organizací? Dejte nám vědět!
více