Michal Tomčík

Katedra společenských věd, VŠFS

datová analýza, sociologie, metodologie společenských věd


Michal Tomčík vystudoval sociologii a andragogiku na Univerzitě Palackého v Olomouci. Dizertační práci na téma Sociální a kvalifikační profil marketingových profesionálů obhájil na Fakultě masmediální komunikace Univerzity Sv. Cyrila a Metoda v Trnavě. Je odborným asistentem na Katedře společenských věd Vysoké školy finanční a správní, vede kurzy sociologie, psychologie a kurzy zaměřené na metodologii ve společenských vědách. Věnuje se datové analýze. Pravidelně spolupracuje s místními samosprávami a neziskovými organizacemi při realizaci empirických šetření pro potřeby plánování a rozvoje poskytování sociálních služeb.

Cirg - o nás

CIRG – Skupina pro výzkum kulturních průmyslů se zabývá výzkumem kulturních a mediálních průmyslů, zejména aktuálními problémy, výzvami a konflikty, které vznikají v důsledku napětí mezi právem duševního vlastnictví, obchodními modely kulturních průmyslů, digitalizací a platformizací kulturních odvětví a změnou spotřebitelských návyků. Název skupiny je akronymem anglického názvu „Cultural Industries Research Group“. Skupinu tvoří sdružení nezávislých odborníků působících na různých výzkumných pracovištích v oborech mediální studia, právo duševního vlastnictví, mediální právo, etika médií, kulturní ekonomie a kulturní management, audiovizuální studia, sociologie kultury a datová analýza. Skupina funguje na základě projektového financování prostřednictvím projektů aplikovaného (TAČR, NAKI, Fondy EHP a Norska, OP JAK ITI), základního (GAČR, ZIF Bielefeld, OP VVV Excelentní výzkum, OP JAK SHUV) či smluvního výzkumu (Státní fond kinematografie, Asociace producentů v audiovizi).