Silvia Vollmann

Divadlo na cucky

divadelní režie, televizní scenáristika


Silvia Vollmann je divadelní režisérka, která se věnuje převážně autorskému divadlu. Vystudovala loutkářskou režii a dramaturgii na VŠMU v Bratislavě. Inscenací s prvky dokumentárního divadla Hola, Madrid! (2013) zaujala divadelní veřejnost a byla nominována na cenu Dosky v kategorii Objev sezóny. Spolupracovala a hostovala na renomovaných scénách zřizovaných (Mestské divadlo Žilina; Divadlo Andreja Bagara, Nitra; Divadlo Jozefa Gregora Tajovského, Zvolen), nezřizovaných (Divadlo X10, Praha; Divadlo DPM, Bratislava; Nové divadlo, Nitra; Uhol 92, Bratislava) i loutkových divadel (Bábkové divadlo Žilina, Bábkové divadlo Košického kraja, Bratislavské bábkové divadlo). Silvia je od roku 2017 uměleckou šéfkou progresivní olomoucké scény Divadlo na cucky, zaměřené na současnou dramaturgii, občanskou angažovanost a aktuální společenská témata, ve které působí a tvoří řada výrazných uměleckých osobností. V letech 2015–2020 externě pracovala pro RTVS (Rozhlas a televize Slovenska) na tvorbě zábavně-vzdělávacích pořadů pro děti a mládež, od roku 2021 pracuje externě pro Televíziu Markíza. V současnosti se věnuje i televizní scenáristice, doktorskému studiu na katedře režie DF VŠMU a spolupráci s Akadémiou umení v Banské Bystrici.

Cirg - o nás

CIRG – Skupina pro výzkum kulturních průmyslů se zabývá výzkumem kulturních a mediálních průmyslů, zejména aktuálními problémy, výzvami a konflikty, které vznikají v důsledku napětí mezi právem duševního vlastnictví, obchodními modely kulturních průmyslů, digitalizací a platformizací kulturních odvětví a změnou spotřebitelských návyků. Název skupiny je akronymem anglického názvu „Cultural Industries Research Group“. Skupinu tvoří sdružení nezávislých odborníků působících na různých výzkumných pracovištích v oborech mediální studia, právo duševního vlastnictví, mediální právo, etika médií, kulturní ekonomie a kulturní management, audiovizuální studia, sociologie kultury a datová analýza. Skupina funguje na základě projektového financování prostřednictvím projektů aplikovaného (TAČR, NAKI, Fondy EHP a Norska, OP JAK ITI), základního (GAČR, ZIF Bielefeld, OP VVV Excelentní výzkum, OP JAK SHUV) či smluvního výzkumu (Státní fond kinematografie, Asociace producentů v audiovizi).