Tereza Raabová

KREIA group

ekonomika kultury, kulturní politika, kulturní strategie samospráv


Tereza Raabová vystudovala JAMU v Brně (hudební management) a Vysokou školu ekonomickou v Praze (mezinárodní obchod, cestovní ruch); absolvovala stáže a odborné kurzy ve Finsku (Sibelius Academy), Kanadě (HEC Montreal) a Nizozemí (Value of Culture, CREARE Foundation). Přes 10 let působila v Institutu umění (IDU) v Praze, kde se seznámila s klíčovými stakeholdery a potřebami všech oborů kulturního a kreativního sektoru, mj. díky účasti na projektech Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR (NAKI DF11P01OVV031), Sociálně-ekonomický potenciál kulturního a kreativního průmyslu v ČR (NAKI DD07P03OUK004) nebo Studie stavu, struktury, podmínek a financování umění v ČR (DD06P03OUK002). Založila firmu Economic Impact Art a vzdělávací a osvětovou platformu Culture Matters, obě nyní spadají pod skupinu KREIA group. V řadě kulturních organizací a měst řídila nebo se účastnila procesu tvorby kulturní strategie (např. České Budějovice, Brno, Uherské Hradiště, Mikulov, Velké Meziříčí aj.). Zpracovala metodiky na výpočet ekonomických dopadů v kultuře a na evaluaci kulturních organizací; je autorkou aplikace Kulturní kalkulačka a desítek odborných analýz zaměřených na evaluaci činností, ekonomické i jiné dopady kulturních organizací (např. EHMK Plzeň 2015, festivaly Signal, Let it roll, Pražské jaro, Jihočeské divadlo, Valašské muzeum v přírodě ad.). Dlouhodobě spolupracuje s profesními organizacemi a kulturními asociacemi (Institut umění – Divadelní ústav, Ministerstvo kultury ČR, NIPOS aj.) a řadou univerzit. Je také kontaktní osobou Evropské festivalové asociace, pro kterou plní funkci tzv. EFFE Hubu pro české festivaly.

Cirg - o nás

CIRG – Skupina pro výzkum kulturních průmyslů se zabývá výzkumem kulturních a mediálních průmyslů, zejména aktuálními problémy, výzvami a konflikty, které vznikají v důsledku napětí mezi právem duševního vlastnictví, obchodními modely kulturních průmyslů, digitalizací a platformizací kulturních odvětví a změnou spotřebitelských návyků. Název skupiny je akronymem anglického názvu „Cultural Industries Research Group“. Skupinu tvoří sdružení nezávislých odborníků působících na různých výzkumných pracovištích v oborech mediální studia, právo duševního vlastnictví, mediální právo, etika médií, kulturní ekonomie a kulturní management, audiovizuální studia, sociologie kultury a datová analýza. Skupina funguje na základě projektového financování prostřednictvím projektů aplikovaného (TAČR, NAKI, Fondy EHP a Norska, OP JAK ITI), základního (GAČR, ZIF Bielefeld, OP VVV Excelentní výzkum, OP JAK SHUV) či smluvního výzkumu (Státní fond kinematografie, Asociace producentů v audiovizi).