Hlavním cílem projektu je vytvoření strategie a nástrojů pro měřitelné a dlouhodobě udržitelné zvýšení exportu české audiovizuální tvorby: 1) nástroje (dashboardu) pro poloautomatický sběr a vyhodnocování dat o přeshraniční cirkulaci, včetně predikčního modelu s využitím strojového učení, 2) vyhodnocení efektivity využívaných distribučních strategií, prostředníků a podpůrných programů, 3) identifikace faktorů a bariér exportovatelnosti a úspěšnosti na zahraničních trzích na úrovni audiovizuálních děl i producentských firem, 4) popis příkladů dobré praxe na základě analýzy zahraničních trhů, vč. identifikace nových teritorií a partnerů, 5) návrhy řešení, tj. strategie podpory exportu, implementace nástroje pro měření a predikci exportu, design a metriky speciálního okruhu podpory.

 

Výstupy

 

Petr Szczepanik, Streaming from a Digital Periphery: Voyo as an East-Central European Response to Netflix. Journal of Digital Media & Policy 2/15 (2024): 237–257.

 

Tým

Petr Szczepanik

hlavní řešitel

Poskytovatel dotace

TAČR
projekt č. TQ01000479

Trvání projektu

2023-2026

Příjemce dotace

Univerzita Karlova