Realizace projektu spočívá v analýze výskytu tuzemského repertoáru ve vybraných katalozích online služeb, analýze koncertních vystoupení českých hudebníků v zahraničí, vyhodnocení efektivity využívaných distribučních strategií a prostředníků, příkladech dobré praxe, identifikaci kulturních a obchodně-právních překážek přeshraniční distribuce obsahu a návrhu řešení (potenciálních nových odbytišť, doporučení distribučních strategií, online služeb a prostředníků pro jednotlivé typy obsahu). Výstupy projektu – mapa exportu, metodika mapování exportu, odborné publikační výstupy a konference – pomohou aplikačnímu garantovi (SoundCzech, MMF a SAI) implementovat opatření na podporu exportu a aktéry hudebního průmyslu seznámí s nejvýhodnějšími distribučními strategiemi. Projekt pomůže informovat aktéry hudebního trhu s cílem zlepšit postavení české hudební produkce na tuzemském a zahraničním trhu a umožní systematické a průběžné mapování exportu české hudební produkce hudební kanceláří SoundCzech (příspěvková organizace MK ČR), která je jedním ze zájemců o výsledky projektu a jejich budoucím uživatelem.

 

Na realizaci výstupů projektu členové týmu spolupracují se zástupci níže uvedených organizací hudebního odvětví v České republice:

 

SoundCzech

Svaz autorů a interpretů

Music Managers Forum Czech Republic

Ochranný svaz autorský

Intergram

 

V rámci projektu vznikla interaktivní mapa exportu české hudby interaktivní mapa exportu české hudby.

 

Výstupy

Tým

Pavel Zahrádka

hlavní řešitel

Rudolf Leška

spoluřešitel

Poskytovatel dotace

Ministerstvo kultury
NAKI III
projekt č. DH23P03OVV029

Trvání projektu

2023 - 2027

Příjemce dotace

Univerzita Palackého
Vysoká škola finanční a správní