Realizace projektu spočívá v analýze výskytu tuzemského repertoáru ve vybraných katalozích online služeb, analýze koncertních vystoupení českých hudebníků v zahraničí, vyhodnocení efektivity využívaných distribučních strategií a prostředníků, příkladech dobré praxe, identifikaci kulturních a obchodně-právních překážek přeshraniční distribuce obsahu a návrhu řešení (potenciálních nových odbytišť, doporučení distribučních strategií, online služeb a prostředníků pro jednotlivé typy obsahu). Výstupy projektu – mapa exportu, metodika mapování exportu, odborné publikační výstupy a konference – pomohou aplikačnímu garantovi (SoundCzech, MMF a SAI) implementovat opatření na podporu exportu a aktéry hudebního průmyslu seznámí s nejvýhodnějšími distribučními strategiemi. Projekt pomůže informovat aktéry hudebního trhu s cílem zlepšit postavení české hudební produkce na tuzemském a zahraničním trhu a umožní systematické a průběžné mapování exportu české hudební produkce hudební kanceláří SoundCzech (příspěvková organizace MK ČR), která je jedním ze zájemců o výsledky projektu a jejich budoucím uživatelem.
Na realizaci výstupů projektu členové týmu spolupracují se zástupci níže uvedených organizací hudebního odvětví v České republice:
Music Managers Forum Czech Republic
V rámci projektu vznikne interaktivní mapa exportu české hudby interaktivní mapa exportu české hudby.
Výstupy
Pavel Zahrádka, Rostislav Sliwka, Michal Tomčík, Václav Hodonický, Frontline Trenches or, Rather, Open Borders? The Multi-Territorial Licensing and Digital Export of Czech Music. International Journal of Music Business Research, 18. 2. 2025. https://doi.org/10.2478/ijmbr-2025-0001
Miloš Hroch hovořil společně s Petrem Ostrouchovem v podcastu Akcent na Českém rozhlasu Vltava o vlivu streamování hudby na hudební průmysl
Tým
Pavel Zahrádka
hlavní řešitel
Rudolf Leška
spoluřešitel
Poskytovatel dotace
Ministerstvo kultury
NAKI III
projekt č. DH23P03OVV029
Trvání projektu
2023 - 2027
Příjemce dotace
Univerzita Palackého
Vysoká škola finanční a správní